02 January 2012

2012. 2012


2012 bermula dengan buku dan nota. Berserabut atas meja. 
Macam biasa student seperti aku akan mula belajar seminggu sebelum. Walaupun sepatutnya kena cover semua subjek dalam masa dua tiga bulan yang lalu.
Student. Sape yang mula belajar untuk final masa baru nak start semester memang aku tabik dengan seriusnya.
=p

2012 aku bermula dengan cerita gembira,cerita duka
Duka itu yang aku tak sangka. Bicara tentang sahabat yang bertarung nyawa.
Dugaan Allah. Hanya mampu berdoa dan beri semangat kepadanya.
Aku tahu dia kuat. Kuat untuk kehidupan. Kuat untuk menjadi kuat.
Tabahkan hati. Kuatkan semangat. Semoga cepat sembuh. Rindu melihat wajah seri gembira.
Wajah yang sering memberi senyuman tatkala berjumpa.
Walaupun jarang berjumpa. Hati tetap senang berbicara dengannya.

2012. Biar apa yang berlaku tahun sebelumnya,biar ia jadi kenangan lama.
Kenangan pahit dibuang,kenangan manis disimpan.
Tahun yang baru ini biar aku menjadi someone yang baru.
Baru dimata aku. Baru dimata sahabat. Baru dimata keluarga.
Azam baru? Tak perlu dibicara tentang azam yang baru.
Biar azam lama menjadi sandaran.
Azam yang tak sempat aku nak laksanakan.

Kepada sahabat handai. Selamat berjuang untuk kejayaan.
Biar usaha. Jangan membabi buta.
Biar susah untuk kesenangan yang mendatang.
=)

Ikhlas dari hati yang sekecil kura-kura.


1 comment:

Nabiel said...

kuatkan semangat.bz yea dgn buku2?hehehe.biase la kn name pn student..
gdluck naaa=)