07 July 2012

8 minggu lagi...

Praktikal dah start. Position untuk praktikal tak sehebat mana.
Bukan duduk ofis, goyang kaki.
Bukan jadi engineer-wannabe nak digahkan sana sini.
Operator semata-mata tapi banyak buat jasa.

Belajar dua minggu pertama, solder saja.
Solder solder solder. Tu jela dihadap.
Baru praktikal, kalau kerja tetap?
Mau lali menghadap benda sama tetiap hari sampai berhenti.

Baru aku rasa macamana susahnya jadi pekerja di bawah.
Duduk 9 jam bertubi-tubi nak siapkan banyak PCB.
Apa orang selalu kata?
Orang bawah takkan merasa apa yang orang atasan rasa.
Lagikan pula orang atasan nak merasa apa yang orang di bawah rasa.
Tapi aku tahu. Normal semua tu.

Takde operator, takde barangnya.
Takde operator, bankrap la organisasinya.
Itu je dia konklusi dia.
Mohon jangan dipandang minah kilang, mat kilang semata-mata.
Takde diorang semua, barang kita guna sekarang pun takde.

p.s : 8 minggu lagi nak harung, kuatkan semangat walaupun penat.

3 comments:

W.o.a.y.I.e.s said...

hoyeah,same la kite~ slamat berpraktikal. kami ade lagi 5minggu=))


p/s : salam kenal

Emora Valeria said...

hehe.. have fun practical! ^_^ salam kenal.~

ajos safian said...

gud luck..hehe..

folo u..folo back yeah..


http://ajoschannel.blogspot.com