03 July 2010

Apa sudah jadi Brazil? T_T

Rude Awakening : Jiwa Tertekan.
Salam semua..
Kali ni aku taknak buat agenda macam selalu.Hoh kesedihan dah terlampau hebat ni.
Takyah besarkan pun takpe.Font tuh dah terlampau besar rasanya untuk dibaca.
'Dutch Dump Brazil out'
Tertekan jiwa aku baca tajuk je.
Pertama kali aku menyaksikan dengan mata aku sendiri kekalahan Brazil semasa perlawanan mereka menentang Netherlands.
Pada awal perlawanan,cukup hebat.Aku tengah syok sidai kain,tetiba dapat mesej dari reporter sukan aku.
Reporter sukan pertama
'Goll Brazil 1'
'Aik cepatnya..'
Reporter sukan kedua
'Ra,goal dah masuk.Robinho score 1 goal!'
'Nice one!'
Hati gembira.Naik atas on laptop terus bukak ESPN.Ye RTM sengal tak on perlawanan kat tv.Aku ada Astro pun cam tak guna je untuk FIFA sebab tak subscribe Sports. =='
Takpe,nasib baik ada flash cast.
Memang berguna gak tengok flash je dari menonton live.Takdela sedih sangat.
T_T
Ni yang aku dapat view dari flash cast kat soccernet.
Klik untuk tumbesaran hebat~
Nampak tak biru penuh kat padang comel tu.Tu maksud dia gol.Brazil dah jaringkan satu gol masa minit ke sepuluh.Eh yeke sepuluh?Betulkan aku kalau salah.
Klik untuk tumbesaran hebat~
Masuk second half,korang nampak ade dua kuning penuh kat padang comel tu.Tu Netherlands yang gol.Oh lupa.Si Felipe Melo kasi gol free satu kat diorang.Cit!
Kalau diberi peluang,aku nak katok kepala beliau dengan tiang gol tu boleh tak?
So dapatlah 2-1 di akhir perlawanan.Terbaik Felipe.Own goal. =='
Kad merah pun sampai dua.

ESPN Stats & Info: This is the first time since 1954 that Brazil have had two red cards in one tournament.

Dan korang memang terbaik cucuk aku suruh sokong Spain.Huhu.. T_T Bikin sedih ja.
Nak tambahkan lagi kesedihan aku,bergado2 chatbox dengan wall post masuk bagitau Brazil kalah.
Ye,aku tau.Aku tengok gak bola.Jangan risau. Dem!
---------------------
Lepas ni nak sokong sape eh..Argentina..Spain..
Spain?
Kasi hadiah dulu,baru boleh sokong Spain.Ngahaa!
Dahla..Entri ni agak sedih untuk diterima.Harap maklum.
P/S : Patutlah malam semalam sampai sekarang aku asyik edit gambar je.Macam tetau je ada benda nak kasi aku tertekan jiwa.Haha~ ^_^'

7 comments:

zikeryhassan said...

sokonglah spain juga :)

Aan MI said...

eyh jgn laa sdih..
diorg kalah ke menang kite x dpt pape pun..hohoo...
agak2 diorg da beli tiket balik awal derr..kot laa..
asyik diorg je mng..bg laa team lain pulak merasa..

xpe..argentina ade lg

Tengku Mann said...

dah gak dah...

baek sokong spain...ramai pakat sokong spain...

RastaMat said...

Yeaaaaaahhhh!!!!!!!
Belanda aku menang!!!!!!
Padan muke Brasil..
wakakakakakakaka....

sasuke said...

suke la brazil kalah..huhu gud job belanda hehe ..yez2.. Go jerman2

Unknown said...

kesian kat brazil.. juara bertahan dah out.. hehe..

my recent post:
germany argentina

Rara said...

pergh..padan muka tuh taklea blah.haha..takpe2.pakat2 ramai sangat sokong spain,aku nak opposite team ah.