08 September 2010

Maafkan aku sahabat..

Rude Awakening : Cinta dan persahabatan boleh diseimbangkan.
Salam semua..
Jam digital di laptop sudah tertulis angka 1:39 AM.
Aku masih terbangun,tak terbaring lagi di atas katil.Mungkin disebabkan tidur aku di siang hari tadi sudah cukup untuk menahan diri dari mengantuk.
Dan ini disusuli pula dengan kerajinan aku untuk membuka sedikit subjek Numerical Method.
Sekali sekala camni,takde salah juga.


Tiba-tiba terdetik hati ni nak membuka sebuah blog karya kawan yang aku rapat suatu ketika dulu.
Hati aku dapat merasa ada sesuatu yang ada perkaitan dengan aku di dalam entrinya.
Dan ternyata detikan hati aku ini betul.


Di awal bicara entri si pujangga,aku tidak dapat lagi menangkap apa yang ingin dimaksudkan olehnya.
Masuk pertengahan,kaku sebentar seluruh jiwa naluri aku serta jari jemari untuk ditaip di papan kunci laptop.
Dan kenyataannya,semua bicara beliau ternyata tepat untuk diri aku walaupun tiada sebarang nama aku pun dilakarkan di situ.





Sahabat..
Jika kau mampu lagi untuk membaca entriku yang satu ini
Ingin aku ungkapkan sesuatu dari sudut hati aku
Maafkan aku sahabat
Bukan sengaja untuk aku berbuat sedemikian
Tapi mungkin disebabkan jiwa aku yang cepat untuk rasa bersalah ternyata kuat 
Mungkin kau kata sudah boleh terima,tapi pada ketika itu aku tak dapat terima jawapanmu itu
Disebabkan tindakan aku ini semacam merampas hak kau
Kata-kata kau yang mengatakan kenalan kau itu lebih mementingkan si cinta berbanding si sahabat
Itu hanya dusta semata-mata
Aku sayang kedua-dua dan aku ternyata sehabis baik cuba untuk seimbangkan masa bersama
Aku tak pernah lupa kawan,bukan sifat aku untuk melupakan orang yang selama ini pernah bersama aku suka duka
Percayalah..Aku rindu masa bersama dengan kau sahabat
Masa-masa kita menghabiskan masa berbicara tentang kehidupan masing-masing
Bergelak tawa bersama,berkongsi masalah bersama
Ye aku rindu saat itu


Jangan dikata semua itu aku buang dari pemikiran aku
Jangan dikata disebabkan si cinta,aku mulai jauh dari segalanya
Mungkin ini cara aku untuk meneruskan kehidupan baru
Dan saat ini,aku ingin mengatakan
Aku ikhlas dengan kemaafan dari hati
Jikalau kemaafan ini seperti tidak dapat diterima
Aku terima dengan hati terbuka


P/S : Aku lagi suka berbicara begini.Rasa lega.


4 comments:

furreyzarh said...

i
miss
you!!
and
our
photoshop
conversation!

Rara said...

=) i miss you too.N dat one too~Harap kau terima maaf aku k.

Ieqa Swetluv said...

hurmm.. be strong dear =)

Rara said...

tq ieqa. =)