16 October 2010

..menanti saat untuk aku bergerak sendiri

Rude Awakening : Jiwa lunyai..

Tak pernah terfikir kehidupan 2010 sebegini rupa
Banyak benda perlu didengar,dipandang,dipaham dan dibaca
Pelbagai ragam dan jiwa manusia yang saban hari makin tak paham aku rasa
Termasuk aku yang kadangkala alpa dengan permainan jiwa

Keseorangan di sini,meneliti liku-liku kehidupan sendiri
Termenung sambil bermonolog sendiri
Mencari isi hati yang terkubur selama ini
Yang kadangkala lupa dengan pendirian diri

Pernah dikhabarkan dari seseorang kepada diri ini
Tak perlu rasa rendah diri mahupun blurkan diri
Ataupun seksakan diri memikirkan perasaan hati 
Kerana itu yang akan dipijak,diperguna oleh pihak-pihak yang dingin sekarang ini

Kadangkala aku ingin kembali ke zaman dulu
Mencari kembali personaliti yang dulu
Yang tak pernah tahu akan dunia baru
Yang tak pernah menghiraukan melankolik yang baru

Dari sekolah sampai sekarang aku tak dapat lari
Dari menjadi seorang gadis yang cepat beremosi
Tapi segera aku cuba mencari
Perwatakan yang lebih natural daripada ini

Ah jiwa aku berjiwa kacau sekarang ini
Mungkin memikirkan kenapa aku sendiri begini
Yang selalu tewas di tangan-tangan ini
Kerana itu telah menunjukkan aku tak bisa tegak berdiri

Biarlah aku berbicara sendiri
Mencari jawapan untuk persoalan yang tak pasti
Selagi jasad dan nyawa masih ada lagi
Aku tetap berdiri di sini,menanti saat untuk aku bergerak sendiri

P/S : Tak pernah aku cekalkan diri.