22 October 2010

Monolog keseorangan lagi..

Rude Awakening : A total numb

Dari tadi menunggu idea bernas nak datang.Takde jugak.
Aku rasa entri aku dah tak macam dulu.Dulu rasa banyak je benda nak dikongsi.
Cerita cinta sudah.Cerita zaman eksiden pun dah.Cerita zaman MHS pun dah cerita.
Apa lagi?


Sekarang tertekan.Tunggu detik nak masuk dewan exam,nak jawab test proses.
Aku bukan jenis menghafal.Aku admit aku ada ingatan yang tak kuat.
Takut lupa je segala bagai fakta dengan formula nanti.
Mulalah tangan nak berpeluh.Mata dah mengilai kat tempat lain.Kaki masing-masing dah mula nak main laga-laga.
Tengok pensyarah lalu sebelah,komfem cuak gila kalau soalan tu blank dari tadi.


Tipu kalau aku cakap aku tak dapat hint.
Hint membantu tapi kadang-kadang bawak maut jugak.
Pernah sekali masa test Termo.Soalan memang nak dekat sama dengan soalan yang malam tu aku buat.
Bila dapat jawapan lain sikit,mula cuak.
Kejap-kejap diliquidnya.Jap-jap nanti guna pensel.Tak puas hati,padam.Sampai kertas tu dah lunyai aku tengok.
Sebab tu kalau aku dapat markah rendah walaupun dapat hint,aku tak terkejut.


Ingatan aku ni masa sekolah je kuat.Tak macam sekarang.
Pikir nak main je.Ingat benda lagho.
Lagu-lagu boleh pulak ingat.Tak caye,cuba ang dengar balik lagu-lagu zaman ang.Komfem sekali dengar,terus ingat lirik dia.


Dahla.Nak dekat pukul 7.Lagi sejam nak exam.
Doakan aku tak lupa segala fakta dan formula.
Dan tak sakit perut masa test nanti.
Haih...


P/s:Hah kan dah bermonolog lagi.Tu pun monolog boleh dibaca.Twink~