23 October 2010

Meter minyak rosak...

Rude Awakening : Sejuk
Salam semua..
Hari ni mungkin hari bersejarah dalam hidup aku.Bilamana petang tadi,lepas bawak member pergi MC.
------------------------------------
Dalam perjalanan balik semula ke hostel,tetibe kereta sewa merengek nak berhenti tanpa break.
'O dem.Semua lampu merah warning menyala.'
Tang tu jugak rasa tertekan tahap babeng.Nasib baik terstop kat tepi jalan sebelah hostel kolej ape-ntah-aku- pun-dah-lupe.
Ingatkan bateri kete kong.
Mintak tolong pakcik jual pisang goreng,dikabonye takde jumper.Takpe pakcik.Nasib pakcik jual pisang goreng,beli lah nak tahan rasa lapar tak makan tengahari tadi.
Oh btw pakcik,pisang goreng pakcik sangat pahit tadi.Terima kasih.
Telefon si dia,suro dengar itu bunyi kereta takleh start.
'Sayang,tu bukan bateri habis.Tu minyak tak bubuh.Awak tak buh minyak ke tadi?'
'Mane saya tau.Meter minyak pun rosak,camano nak tau ade ke tak minyaknye..'
=='
Malu gila.Kalau bateri kong,aku boleh tunjuk muka macho lagi.Ni minyak kong.Hoh,sehabis baik aku menutup muka dengan tangan.
Mintak bantuan kawan.Nasib baik datang.Sempat lagi nak sakat.
'Asal kau tak buh dulu minyak kete...'
'Tu ha...Meter minyak rosak..Aku nak tengok camane..'

Lepas dah buh minyak kete sikit nak kasi jalan,terus ke stesen minyak.
Syukur kete dapat gerak.Kalau tak,berkampung jugak kitorang kat situ.
-------------------------
Ni aku rasa kali kedua aku sewa kete,mesti meter minyak rosak.Aku nak tengok minyak ade ke tak pun payah kamu tau dak.
Takpe la Ra.Pengajaran ni..Lepas ni nak sewa kete,jangan pikio minyak tu ade lagi dalam tank.Kasi buh je.RM5 je pun nak isinye...

Jutaan terima kasih aku ucapkan untuk 5 hero yang datang membantu tadi.Nanti murah rezki,aku belanja le kome bowling.Tapi tak janji ni,insyaallah ye.Hehe..
P/s : Aku rase aku menaip ni sambil monolog Perak dah ni.

9 comments:

Cpija said...

hehehe... dah keta sewa nm nyer, mmg kna isi myk dlu sblum bwa jln, sbb dia bg myk pun.. ckup utk ke stesen myk yg t'dkt.

huhu, & lain kli, ckp awal2 nk keta yg meter myk tu xrosak.

Emora Valeria said...

hehe... ^_________^ mano nak tau.sebab tadi before kitorang pakai ade orang gune.kut2 la baik isikan dulu.hehe..

baik,akan diproceed lepas ni.

Ikmal Fayadh said...

kau ingat itu kereta guna tenaga solar kah? haha

syAzAnA said...

ishh. mcm2 lau nak sew kete niee. dahlah kete org. bukan kete kite. huhu. bnyak gak lah dugaan bla nak bwk kete sewa nie. huhu

Emora Valeria said...

alamak ikmal,mane aku tau weh minyak habis..huhu..
syazana ,betul tu.huhu.

Cpija said...

@Emora: heeee, sorg yg sdiakn kreta sewa xkn pna baik... hahaha, sbb tu dia bg ko keta yg mter rosak.. mcm sengal je kan?? aku fhm prasaan ko...ktorg bru2 ni, kunci plak ssa nak msuk.. hahaha, lg naya. kna cb 2,3 kli.

Emora Valeria said...

hehe...tapi tanye dah tuan nye.dye kabo memang dah buh siap2 minyak.yang sewa before kitorang tuh yang merayau sampai ke mana tah.minyak jadi kong2.hehe.tapi betullah.ade jugak camtu.

amalina sahaja said...

alahai kesiannya

Alif Farhan said...

ble nk blanje bowling untk 5 hero tu??
hahaha