23 December 2009

Tak puas hati oh!

Rude Awakening : -.-' tak jadi lagi 
Oh sengal.Kali ke 5 aku failed lagi untuk mengedit foto yang menggunakan teknik lights.Tapi percubaan ke-6,aku try juge,dengan gabung sekali 3 teknik.Hambek kau.
Aku amik foto aku sendirik untuk ujikaji.Foto ni aku rase memang recycle tol.Haha..Da 3x aku edit foto ni.
-----------------------------------------------------------------


 Ni yang original.Zaman matrik dulu.

Ni first edit aku kat foto nie.Swirl tuh pakai brush.Pastuh aku terdelete foto ni.Aku punye gelabah terus edit lain.-.-' Padahal ade je dalam recycle bin.Sengal tol


Atas ni pakai brush guk and tambah lipstik gune brush.Black and white background.

Erk,ni yang latest version.baru edit jap tadi.Buruk ah!Tapi baju tuh jadi lawa.haha.Swirl buat sendiri dan gradient.
-----------------------------------------------------------------
Tapi aku tetap tak puas ati dengan hasilnye. -.-' sebab tak same macam dalam tutorial tuh..huhu...
Nak view tutorial dye?Klik di SINI

18 comments:

furreyzarh said...

aku da penink dgn tutorial2 photoshop~~
tutorial dok blaja kat utem tanak wat..
yg nih rajin plak.. mak aku taw.. mampos kene luku~ T.T

[PaaN1904] said...

salam..~~1st time singgah ur blog...
suka la swirl tu.~~nice~~ :)

Rara said...

bintunk:ahaha..taw xpa.tuh aq wt time parents xdak

Rara said...

miss1904:thanx dearie!hee

Eldy Voon said...

cunx2 !!

cik ros said...

wah...sungguh rajin kalo bljar edit2-editan ni ek...bgus2..=D

Rara said...

eldy:grazias!

Rara said...

ocha:maseh ocha!

PrinCe_TopEx said...

cntik r tu..
smart gyler...
ajar2..kitew uat berpuluh2 kli xjd..
hahahah

Aesya Zealous said...

usaha tgga kejayaan! hehe

zack zukhairi said...

1st of all : knapa aku tak pandai edit cam ang? hakhak!

gambar last tu cantik. i like! :)

Rara said...

topex:anda jaht o..da latest edt sgt lawa.ok?huhu..u'r da one yg must aja.haha
aesya:baek2.hehe
zack:tpi ko pndai edit humor photos oh.kagum.tq!

Asfan Ash said...

aku ske gamba ke4 tu...lawa ar bhg perot...kaler ungu

HEMY said...

apsal entri baru ko tak notify kat dashboard aku..padahal aku follow..hmm hmm

utk gambarketiga tu..ko guna PS kan? sblum ko wat smpi jadi cmtu..duplicate dulu layer asal..dh siap sume..ko akan ada layer asal n layer dh edit

kt layer dh edit tu tmbh mask..then amek brush..amek kaler itam..ko brush kat bhgn muka..so muka ko akan amek muka layer asal..

Rara said...

Arc:diriku juge oh.haha
Hemy:aaa...layer tuh da ol da.yg brush ke muke tuh salh da uh..yg tuh adjust blend mode kt layer gradient

themalin said...

ra chantek! na da tgk link ra kat ats tuh.. thxx... heehehe dpt mau blaka2 jugek... :D

Anonymous said...

smart pic tuh..huhu
follow me back k..:)
byk tip dan trik blogger disana:)

Rara said...

ciknamr:hehe..same2 yo
faez:maseh!