27 July 2010

Biar hati ini sembuh sendiri...

Rude Awakening : ^__________^
Salam semua..
Dalam seminggu ini,tatkala beberapa hari lagi menjelang hari jadiku yang ke 20,ada saja yang tak kena.
Dari segi hati ini,aku bersedih.
Dari segi jiwa ini,aku rasakan gila.
Walau sediam mana aku,walau sekuat mana aku nak menghalang diri ini dari mengacau hidup2 manusia ini..
Ternyata ada lagi yang tak berpuas hati.
Otak ini berfikir lagi..
Status FB aku kini seakan2 membuatkan orang lain rimas untuk membaca.
Adakah status aku yang aku curahkan dalam masa dua bulan ini meminta simpati?Memualkan?
Adakah..Iyakah..Betulkah..
Sejak dari kelas pagi tadi aku berfikir lagi..


Aku ini ternyata belum bersedia secara mental untuk menghadapi cacian dan kutukan orang lain.
Ya,aku tau..Jangan pedulikan apa yang orang kata.
Itu hak kita,biarkan saja.
Tapi hati aku tetap tak cukup kuat.
Adakah aku tak cukup matang lagi sebenarnya..
Kaget seketika.Diam seketika.
Aku rasakan dalam dua hari ini berlalu,hanya senyuman palsu aku tujukan.
Bukan senyuman sinis semata2,tapi sekadar nak menutup kesedihan di dalam hati.
Tapi kadang2 kesedihan ini terpancar di wajah muka ini
Tapi dalam kelemahan ini,hati ini tetap kuat berkata..
Manusia ini sangat susah untuk menerima kelebihan dan kesenangan orang..
Kau abaikan saja apa orang kata
Kerana ada lagi yang lagi besar dugaan Allah nak bagi dari yang ini
Hidup kau biar kau yang tentukan,bukan orang lain semata2.
----------------------
Jiwa ini tidak tenang seketika.
Senyum sepanjang masa..Biar hati ini sembuh sendiri seperti biasa ^_^
P/S : Membuang  beberapa orang tertentu dari mukabuku buat sementara waktu

11 comments:

afiff edogawa said...

susah nk puaskn hati semua pihak...
klau kita nk jaga hati pihak lain, sape nk jaga hati dn perasaan kita??

so kesimpulannye, be urself... abaikn kata2 org sekeliling yg boleh membuatkn kita down...

Emora Valeria said...

afiff,betul jugak kan.. =) terima kasih atas nasihat anda.

Muhammad Safie said...

Erm..yang penting adalah diri sendiri, sebab diri sendiri yang tentukan kebahagiaan atau kesengsaraan...

Emora Valeria said...

neo,terima kasih ^_^

RastaMat said...

ahh ko ni fif..
memandai je nak nasihat orang..
cik morabora..
ko jangan dengar cakap dak afif tu..
die sendiri pon tak betol..
baik ko dengar cakap hati ko sendiri..

Emora Valeria said...

rastamat,janganlah marah si afiff..sian beliau.hehe..ye aku dengo kate hati aku..

afiff edogawa said...

ala.. sebok jela kau mat....

Asymptote Myofibrilidi said...

abaikan je ape org nk kate..yg pntng kite knal spe diri kite dan org yg rapat dgn kite pn knal spe diri kite..org len xada hak nk nilai pribadi kite..die org xknal siapa kita yg sbnrnye..chill okeyh..=)

Emora Valeria said...

A.M,terima kasih ^_^ sudah tenang pabila membaca feedback dari anda.
Afiff,dah2..sabar2.hehe

Nabiel said...

sabo la ra~
biase la tuh kan..
msti ade jek makhluk yg dengki nie~hehehe
kn ak dh hiburkn ati ang cmlm~lalalala

Emora Valeria said...

hehe..maseh biel kol aku semalam. ^_^