10 July 2010

Nasik goreng RM12?Tak berbaloi..

Rude Awakening : Line sengal..
Salam semua..
Ye sekarang aku sudah berada di kota Melaka.Sangat suka dapat tengok kediaman Bunga Raya tersergam indah bak bunga raya di laman rumah. 
*Oke ayat berbunga.Abaikan.
Niat di hati nak daftar serta merta tapi takleh gak walaupun dah beri alasan duk jauh. ==' Tertekan aku.
Ditambah lagi tekanan jiwa bila sampai hotel je,tuala hotel satu helai pun tadak.Telefon room service duk habaq setengah jam lagi baru dapat tuala.Terbaik ah servis hotel ni T_T
Dengan lampu gantung kat siling ni duk tutup bukak dari tadi sampai sekarang.Dengan karpet yang serius hapak sampai aku bau sekali dah rasa nak termuntah.
Rela aku duk hostel kalau camni punya suasana.Cet!
--------------------------
Tengah duk rilek sambil usya Majalah 3 kat TV..
'Nasi goreng kampung..RM12.Mi goreng RM11.'
'Uik!Mahalnya bu.Tadi makan kat JJ tuh tak sampai pun RM10.'
'Mahal2 pun rasa sama je.'
Salah satu sebab aku tak suka makanan kat hotel.Mahal tak kena ngan makanan.
Tu baru makanan local,belum lagi makanan barat.Agak2 berapa la diorang nak caj..
Pernah sekali aku tengok episod Jalan2 Cari Makan kat tv.Duk promote sate masa tu.Dengar je dia sebut RM9,tersedak gak masa tu.Berapa batang je pun dia duk jual.Baik pi beli kat pasar malam,lagi murah aku rasa.Sedap pun sedap.Banyak jangan kata la.Puas hati kalau makan.
Tapi kadang2 aku sendiri pelik.Mekdi yang dicaj satu beger sampai RM6 ke atas,tak kurang gak yang harga sampai belas2, tak bising lak.Senyum memanjang sebab sedap.Padahal beger je pun.
Kalau nasi goreng dah cecah RM12,bising gila.Mulalah duk compare nasik goreng kedai Cik Kiah.
Sampai sekarang aku tertanya2.
Oke tetibe lapar. T_T

Eh dah la,entri pendek saje kali ni.Perlukan rehat.Esok nak kemas bilik sehabis baik!
P/s : Jalan cerita tunggang terbalik sebab otak dah penat tak habis2. ^_^ 

5 comments:

Tengku Mann said...

mahalnya harga makanan hotel...ingatkan murah je...dok hotel 5 bintang ka?

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Tak fikir pulak aku makan nasi goreng sampai RM25?

Cuba try makan dekat KJ apa ntah nama kedai dia tapi famous la.

Kie-yu said...

mak ai
gile mhl nsik grg smpai RM12
seb bek lah kt tmpt org kn?
da mkn pun
kt mne eh EV
kena watch put ni kalo g melaka~

touya said...

burger mecdi menggunakan daging yang berkualiti tinggi . Maksud dia kandungan daging dalam patty tu banyak berbanding burger biasa .

Rara said...

hehe..ni kat hotel mitc.sangat mahal.sila jangan pergi. ^_^