10 August 2010

Bulan puasa dah menjelang tiba ^_^

Rude Awakening : Sebulan penuh keberkatan..
Salam semua..
Akhirnya bulan puasa pun masuk tiba.
Bila bulan puasa masuk,tak sah kalau takde iklan2 raya di tv.Puasa pun tak masuk lagi dah mula bising dengan iklan kuih raya,tak pun iklan kedai Kamdar,nak promote beli kain2 untuk buat baju raya.
Takpe,sebulan je. ^_^


Tahun ni,tak merasa aku bersahur dengan keluarga.Dah terbayang nasik putih,ikan masak kicap dengan telur masin untuk bersahur.Dari meliat sungguh nak bangun sahur,jadi semangat sikit. ^_^
Dan2 time puasa gak ah aku duk terbayang ape ah ibu masak untuk berbuka.Kalau tak tahan sangat,memang akan telefon,tanye makan ape untuk berbuka.
Dapat dengar nama masakan ibu masak pun jadilah.


Kelas start takde mulai esok sampai Ahad.5 hari cuti.Nak balik,pikir duit tambang bas bernilai RM40.80 pergi dan RM40.80 balik.
Member2 yang duk dekat dah mula dah seronok nak balik.Budak cina kelas aku pun dah angkat beg pergi MC nak balik.
Aku ni tak kemana2.Hostel saja.
Takpelah,tunggu cuti raya.Baru syok nak pulang. ^_^


Sempena bulan puasa yang akan menjelang tiba esoknya,aku nak ucap selamat bersahur,berpuasa dan juga berbuka.
Puasa itu biarlah dipenuhi dengan pahala dan juga amal ibadah kepada Yang Maha Esa.
Jangan lupa Terawikh ye.. ^_^//


P/S : Aku dah lupa baju raya sendiri warna ape =='


7 comments:

Tengku Mann said...

hahaha...dok sorang ke ra kat hostel tu nanti? takpa2..dok kat hostel dengaq lagu raya baru best.. baru ada feeling..saya belajaq dulu pun sama gak cam ra..cuma tambang dia tak mahal sangat, dlm rm 12.50 camtu la..^_^

KembarA KehidupaN said...

selamat berpose ye...jgn puase yang yok,pagi petang bukak periuk hihihi..

nyna said...

ra,selamat berpuasa :)

Q said...

Selamat menyambut bulan ramadan al mubarak ini. tanamkan azam hindarkan kemungkaran dalam hati. moga dipermudahkan oleh Allah dalam segala urusan.

SweetyMui2 said...

happy fasting ev!! have a blessed month dear..xoxo! jom puasa!!!!

Emora Valeria said...

Terima kasih semua ^_^ Selamat berpuasa jugak oke! ^_^

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

aku dah dua tahun tak tukar baju raya.tahun lepas dgn tahun nie.hoho