18 September 2010

Bicara dari hati malam ini..

Rude Awakening : Mari bicara sebentar..
Salam semua..
Hari ni aku sudah mula jumpa rentak untuk berseni.Mungkin sebab semalam melihat banner yang kurang memuaskan,aku cuba gak nak ubah balik jadi lagi baru.Dan ini hasilnya.Sangat puas hati dengan pencapaian sendiri ^_^

Header baru ni aku buat berkonsepkan hentaman terus dari otak.Ngahaa~
Tapi yang pasti aku meletakkan benda dan orang yang aku sayang.
Kalau dapat dilihat,aku seperti memegang patung monyet.Aku suka monyet.Taktau nape.Comel kut.
Kemudian ada Nikon.Walaupun aku takde lagi,tapi aku nak gak letak dalam list barang kesayangan.
Ramai dah tanya bila nak ada sendiri punya,tapi senang je jawapan aku.Kamera handphone dah ada,sudah cukup buat masa ni. ^_^
Dan paling penting,gambar2 versi polaroid yang tertempek empat keping di header ni.Semuanya orang-orang yang aku sayang.Termasuk parents aku jugak tapi takde gambar yang sesuai nak diletak.
Takpe,letak dalam hati.Lagi secure.
Ni baru permulaan.Lepas ni mungkin ada lagi seni dari aku akan menyusul.
------------------------------
Petang tadi aku telah dikejutkan dengan berita pemergian seorang blogger,Nadia atau lebih dikenali dengan panggilan TTT yang sangat dikenali ramai.Mungkin aku tak seberapa rapat macam blogger-blogger lain tapi melalui bicara mereka di status mukabuku mereka,aku semacam dapat meneka arwah seorang yang peramah di kalangan bloggers.
Aku tak sempat mengenali beliau dengan lebih dekat.Hanya kenal melalui kontest Blackberry anjuran beliau suatu ketika dulu.
Doakan moga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.
Al Fatihah.

Dan ketika ini aku sedar,hidup ini kita taktau bila akan terhenti.Mungkin hari ini sihat walafiat,esok lusa sudah dijemput ke sana.Dah tak kenal usia muda atau tua.
Cara hidup ini terhenti buat selamanya pun kita taktau.

Boleh dikatakan setiap masa aku berfikir tentang perkara-perkara yang pasti akan berlaku.
Fikir itu saja sudah membuatkan aku ketakutan sendirian.

Aku ini seorang hamba yang tak jauh dari melakukan dosa.Kata orang,manusia ini jiwanya tak sempurna mana.Kena pandai menjaga keimanan diri sendiri agar jauh dari melakukan dosa.
Jika diberi peluang untuk menebus kembali segala dosa terlampau sebelum ni,aku orang pertama yang mulakan dulu.
Tapi masa itu tak boleh nak berpatah balik.Kena terus ke hadapan.
Itu hakikat.

p/s : Selagi diberi nyawa,hargailah apa yang kita ada.

No comments: