06 November 2010

Aku,bukan seperti mereka..


Rude Awakening : Kalaulah..
Salam semua..
Hari ni keseorangan lagi
Bertemankan subjek material dan Zicky di sisi
Mengenangkan nasib macam mana nak jawab final nanti
Ah semaklah fikirkan benda yang sama sepanjang minggu ni 


Aku,bukan seperti pakar saintis yang hebat di mata dunia
Punyai kepintaran yang sangat teruja
Aku ini hanya manusia biasa
Yang punyai akal yang kadangkala biasa sahaja


Aku,bukan seperti mereka
Yang sudah terpampang di media massa
Dengan berita tentang kecemerlangan mereka
Dengan kecerdikan yang berlipat ganda


Ah minggu belajar bikin aku tertekan saja
Pikirkan soalan apa yang keluar pada hari Selasa
Makin tertekan,makin terseksa jiwa
Kadangkala rasa nak give up pun ada


Abah dan Ibu..
Jikalau abah dan ibu membaca hati nukilan si anakmu 
Hanya ingin menyatakan sesuatu
Anakmu ini sehabis baik buat yang termampu


Kalaupun anakmu ini tak dapat memberi apa yang abah dan ibu mahu
Tak dapat berjaya seperti orang lain yang sebaya denganku
Maafkan anakmu ini abah..Maafkan anakmu ini ibu...
Tapi anakmu ini akan mencuba sedaya yang mampu


*Sigh..Jiwa bingit.
Mari belajar material... ^____________^'







4 comments:

afiff edogawa said...

buat yg terbaek ra!!!
good luck oke!!!

Scya LollitA said...

jadi diri sendiri lebih seronok sebab kita tahu apa yang kita nak ,
kita faham diri sendiri .
tak ada makna nak jadi orang lain kan ?

♥CIK SHA♥ said...

gud luck for ur exam..^_^

Emora Valeria said...

hehe..tq semua. =)
scya,betul2.. =)